Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής ανοίγει νέους δρόμους για τη συνεργασία Κίνας και ΕΕ

Μεταφερόμενοι μεταξύ των σταθμών σε μια αίθουσα συναρμολόγησης μιας βιομηχανικής βάσης που βρίσκεται στο Γαλλοκινεζικό Ecology Park στο Chengdu, πολλά αυτοματοποιημένα ηλεκτρικά φορτηγά μεταφέρουν υλικά με τακτικό και αποτελεσματικό τρόπο, επιτρέποντας σε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο να βγει από τη γραμμή παραγωγής σε λιγότερο από 20 ώρες.

Το οικολογικό πάρκο, όπου στεγάζεται η κατασκευαστική βάση της Dongfeng Peugeot Citroen Automobile Company Ltd. (DPCA), είναι ένα έργο συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και μιας σειράς ευρωπαϊκών χωρών. Το έργο εγκαινιάστηκε το 2017, στοχεύει στην υπεροχή στις έξυπνες μεταφορές, την έξυπνη ενέργεια, την κατασκευή εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας, την εξοικονόμηση ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος.

“Με την εισαγωγή της τελευταίας τεχνολογίας από τη Γαλλία, είμαστε πλέον σε θέση να μειώσουμε τις εκπομπές πτητικών οργανικών ενώσεων κατά τον ψεκασμό σφραγιστικού και να κάνουμε τη διαδικασία βαφής πιο φιλική προς το περιβάλλον και εξοικονόμηση ενέργειας”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της DPCA Xu Changyu.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ολόκληρη η διαχείριση της διαδικασίας στο εργοστάσιο DPCA Chengdu σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα και να προωθήσει την προστασία του περιβάλλοντος και οι πρακτικές εμπειρίες του εργοστασίου έχουν επαινεθεί και μοιραστεί από τη μητρική εταιρεία Groupe PSA με έδρα τη Γαλλία.

Έχοντας θέσει φιλόδοξους στόχους για το κλίμα και καταρτίζοντας σαρωτικά σχέδια για τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τόσο η Κίνα όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) παραμένουν σε καλό δρόμο για να επιδιώξουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και έτσι να διαμορφώσουν ένα πράσινο μέλλον, το οποίο ανοίγει νέες προοπτικές για διμερή συνεργασία.

ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Ως ενεργοί παράγοντες στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής στο πολυεθνικό πλαίσιο, η Κίνα και η ΕΕ συμμερίζονται την σταθερή αποφασιστικότητα να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Η Κίνα έχει ανακοινώσει ότι θα προσπαθήσει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα πριν από το 2030 και να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα πριν από το 2060, ενώ η ΕΕ στοχεύει να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2050 και να μειώσει τις καθαρές εκπομπές κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.

Επιπλέον, η Κίνα έχει συμπεριλάβει την αιχμή του άνθρακα και την ουδετερότητα του άνθρακα στο γενικό της σχέδιο για οικολογική προστασία και προώθησε την ανάπτυξη μιας πράσινης και χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα κυκλικής οικονομίας με έναν ολοκληρωμένο τρόπο, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για τη μεγαλύτερη αναπτυσσόμενη χώρα να ολοκληρώσει την πιο δραματική μείωση του κόσμου στην ένταση των εκπομπών άνθρακα.

“Η Κίνα είναι έτοιμη να συνεργαστεί με την Ευρώπη για να εξασφαλίσει θετικά αποτελέσματα στη 15η σύνοδο της Διάσκεψης των Μερών της Σύμβασης για τη Βιοποικιλότητα και στην 26η σύνοδο της Διάσκεψης των Μερών της Σύμβασης-πλαισίου των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή”, τόνισε ο Πρόεδρος της Κίνας Xi Ο Jinping κατά τη διάρκεια μιας εικονικής συνόδου κορυφής με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν και τη Γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ.

Η ΕΕ αποκάλυψε επίσης φιλόδοξες πολιτικές για το κλίμα, κυρίως την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία-ένα πακέτο μέτρων που κυμαίνονται από τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τις επενδύσεις στην έρευνα και την καινοτομία αιχμής έως τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος.

“Η κλιματική αλλαγή και η μετάβαση σε πιο πράσινη και πιο βιώσιμη ανάπτυξη είναι σίγουρα βασικοί τομείς στους οποίους η κινενοευρωπαϊκή συνεργασία μπορεί να αλλάξει το μέλλον του πλανήτη”, δήλωσε ο Xu Haifeng, πρόεδρος της Τράπεζας της Κίνας (Λουξεμβούργο) ΑΕ και του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Κίνας στην ΕΕ, στην εικονική Σύνοδο Κορυφής Κίνας-ΕΕ για την Πράσινη Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Ιουλίου.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Καθώς η διμερής συνεργασία στον τομέα της ηλεκτρονικής κινητικότητας, της νέας ενέργειας και της πράσινης χρηματοδότησης αποκτά δυναμική, η Κίνα και η Ευρώπη έχουν σημαντικές ευκαιρίες να ενισχύσουν τη σχέση αμοιβαίου κέρδους με ρεαλιστικό τρόπο.

Στην πραγματικότητα, ο όγκος των διασυνοριακών επενδύσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης σε έργα πράσινης τεχνολογίας αυξάνεται σταθερά.

Στα τέλη Ιουνίου, η Envision AESC, ο βραχίονας μπαταριών της παγκόσμιας εταιρείας πράσινης τεχνολογίας Envision Group, με έδρα τη Σαγκάη, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κατασκευάσει εργοστάσιο μπαταριών στη δεύτερη μεγαλύτερη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault’s ElectriCity στο Douai της βόρειας Γαλλίας.

Σύμφωνα με την Envision AESC, το εργοστάσιο, το οποίο είναι το πρώτο ψηφιακοποιημένο εργοστάσιο μπαταριών χαμηλών εκπομπών άνθρακα στη Γαλλία, θα έχει χωρητικότητα 24 GWh έως το 2030.

Ο Μακρόν χαιρέτισε την άφιξη της ομάδας Envision στη Γαλλία. “Με μια επένδυση δύο δισεκατομμυρίων ευρώ (περίπου 2,37 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) από την ομάδα του (Envision), το εργοστάσιο θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μπαταριών στην Ευρώπη”, δήλωσε το γραφείο του Μακρόν, προσθέτοντας ότι ήταν καλά νέα για απασχόληση στην περιοχή Hauts-de-France καθώς θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας έως το 2024.

Ομοίως, με στόχο την προώθηση της πράσινης και χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα ενεργειακή συνεργασία μεταξύ Κίνας και ΕΕ, η Shanghai Electric Power Company επικεντρώθηκε στην κατασκευή έργων πράσινης ενέργειας στη Μάλτα και το Μαυροβούνιο.

Η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία μετατροπής του Gozo στη Μάλτα σε πιλοτικό “νησί μηδενικού άνθρακα”. Αυτό το έργο θα ενσωματώσει την αιολική ενέργεια, την ηλιακή ενέργεια, την αποθήκευση ενέργειας, το υδρογόνο και την ολοκληρωμένη έξυπνη ενέργεια.

Η Seres, η μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων (EV) του ομίλου Chongqing Sokon Industry Group (Sokon) της Κίνας, συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών των κινεζικών κατασκευαστών EV που εξερευνούν την ευρωπαϊκή αγορά καθώς και επεκτείνουν τη συνεργασία με ευρωπαίους εταίρους.

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Sokon έχουν ήδη εισέλθει σε 12 ξένες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας, συμβάλλοντας στις τοπικές προσπάθειες για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα, δήλωσε ο Wan Zhijun, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Chongqing Sokon Motor Imp. & Λήξη Co., Ltd., στο Xinhua.

Εν τω μεταξύ, οι ανταλλαγές τεχνικών και κανονιστικών εμπειριών στην πράσινη ανάπτυξη μεταξύ Κίνας και Ευρώπης γίνονται όλο και πιο έντονες.

Για παράδειγμα, η σύμπραξη UNEP DTU, μια συνεργασία μεταξύ του Περιβαλλοντικού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών, του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Δανίας και της δανικής υπηρεσίας ανάπτυξης Candia, συνεργάζεται εδώ και αρκετά χρόνια απευθείας με τις κινεζικές πόλεις για την ανάπτυξη και εφαρμογή πράσινων λύσεων για τηλεθέρμανση.

Την 1η Ιουλίου, ο Δανικός Οργανισμός Ενέργειας και η σύμπραξη UNEP DTU υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας για τη διευκόλυνση της ανταλλαγής τεχνικών και κανονιστικών γνώσεων και εμπειριών με επιλεγμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας.

“Με αυτή τη νέα πρωτοβουλία, θα ενισχύσουμε τη σκέψη και θα ενώσουμε τις δυνάμεις μας”, δήλωσε ο Kristoffer Bottzauw, γενικός διευθυντής του Δανικού Οργανισμού Ενέργειας.

“Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να ενισχύσουμε τη στρατηγική προσέγγιση στη συνεργασία μας με την Κίνα και να υποστηρίξουμε τη μετατροπή του κινεζικού ενεργειακού συστήματος προς όφελος όλων μας”, είπε.


BRInfo

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *