Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, είδε τη βιομηχανία των νέων ενεργειακών οχημάτων της (NEV) να εισέρχεται στη γρήγορη λωρίδα, που τροφοδοτείται από τη στρατηγική της χώρας για χαμηλά επίπεδα άνθρακα και την αυξανόμενη ζήτηση.
“Η βιομηχανία NEV είναι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας της πληροφορίας και του συστήματος κατασκευής”, δήλωσε ο Chen Shihua, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ένωσης Κινεζικών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (CAAM).
“Αντιπροσωπεύοντας την τάση της βιομηχανικής ανάπτυξης, η αναπτυσσόμενη βιομηχανία NEV είναι επίσης ένας από τους βασικούς νέους παράγοντες της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας”, δήλωσε ο Chen.
Η Κίνα αναγωνρίζει τον ενθουσιασμό της αγοράς για φιλικά προς το περιβάλλον NEVs εν μέσω κυβερνητικής ώθησης και αυξανόμενης ευαισθητοποίησης του κοινού για την προστασία του περιβάλλοντος. Περισσότερη υποστήριξη και προσπάθειες βρίσκονται σε εξέλιξη, με μεγάλες δυνατότητες μπροστά.
ΝΕΑ ΦΑΣΗ
Η βιομηχανία NEV της Κίνας έχει εισέλθει σε μια νέα φάση ανάπτυξης χάρη στα σαφή μηνύματα πολιτικής της χώρας σχετικά με την ανάπτυξη χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μετά από χρόνια προσπαθειών στον τομέα.
Ο τομέας έχει παρουσιάσει πολύ ενισχυμένο τεχνικό επίπεδο, βιομηχανικό σύστημα και ανταγωνιστικότητα επιχειρήσεων, το οποίο φαίνεται από βασικούς δείκτες όπως ο όγκος παραγωγής και πωλήσεων και η ιδιοκτησία των NEV.
Η αγορά NEV της Κίνας διατηρεί ισχυρή δυναμική ανάπτυξης. Η ιδιοκτησία της NEV έφτασε τα 5,8 εκατομμύρια μονάδες μέχρι τα τέλη Μαΐου, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου συνόλου, έδειξαν τα στοιχεία της CAAM.
Οι πωλήσεις NEV της χώρας έφτασαν τις 950.000 αυτοκίνητα τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, 2,2 φορές από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ο ρυθμός αύξησης της παραγωγής και των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα πέντε χρόνια αναμένεται να παραμείνει πάνω από 40%, σύμφωνα με μια πρόβλεψη της CAAM.
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΧΑΜΗΛΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ
Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με καύσιμο αποτελούν δύσκολες προκλήσεις για την ανάπτυξη χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Ο τομέας NEV αναμένεται να βοηθήσει την Κίνα να επιτύχει πτώση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα πριν από το 2030 και ουδετερότητα άνθρακα πριν από το 2060.
“Η νέα ενέργεια είναι το κλειδί για τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η συνεχής αύξηση της ιδιοκτησίας NEV θα βοηθήσει την Κίνα να επιτύχει τον στόχο της ουδετερότητας του άνθρακα”, δήλωσε ο Fu Bingfeng, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της CAAM.
Τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, η Κίνα παρουσίασε ένα αναπτυξιακό σχέδιο για τη βιομηχανία της NEV μεταξύ 2021 και 2035 που στοχεύει να επιταχύνει τη μετάβαση της χώρας σε μια αυτοκινητοβιομηχανία.
Το ποσοστό των νέων NEV στην πώληση νέων οχημάτων αναμένεται να αυξηθεί στο 20% έως το 2025 και τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται στις δημόσιες συγκοινωνίες θα ηλεκτριστούν πλήρως έως το 2035, σύμφωνα με το σχέδιο.
ΣΤΡΩΣΗ ΟΔΩΝ
Ο αυξανόμενος ρυθμός διείσδυσης του NEV θα επιφέρει εμφανείς αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας. Παράλληλα, η ακμάζουσα ανάπτυξη υποδομών, καθώς και η βελτίωση των υποστηρικτικών πολιτικών, κανονισμών και συστημάτων προτύπων θα ενισχύσουν από κοινού την ανάπτυξη του κλάδου στη γρήγορη λωρίδα κυκλοφορίας.
Από τον Απρίλιο, 65.000 σταθμοί φόρτισης, 644 σταθμοί ανταλλαγής ισχύος και 1.87 εκατομμύρια σωροί φόρτισης είχαν κατασκευαστεί σε εθνικό επίπεδο, καλύπτοντας 176 πόλεις και πάνω από 50.000 χλμ. αυτοκινητοδρόμων, έδειξαν τα στοιχεία της CAAM.
Η State Grid Corporation of China (SGCC) έχει επενδύσει 27,4 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 4,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) στην κατασκευή της υποδομής φόρτισης και του δικτύου γρήγορης φόρτισης αυτοκινητοδρόμων, που φτάνει σε αστικές και αγροτικές περιοχές σε εθνικό επίπεδο. Μέχρι σήμερα, περίπου 128.000 μονάδες εγκαταστάσεων φόρτισης έχουν επίσης δημιουργηθεί σε όλη τη χώρα.
Η πολιτική υποστήριξη και η πρόοδος στην τεχνολογική καινοτομία έχουν διευκολύνει την ταχεία ανάπτυξη του κλάδου NEV. Ωστόσο, η χώρα εξακολουθεί να υστερεί σε δυνατότητες καινοτομίας βασικής τεχνολογίας και κατασκευής υποδομών, σύμφωνα με τον Xin Guobin, υφυπουργό βιομηχανίας και τεχνολογίας πληροφοριών (MIIT).
Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, το MIIT θα ενισχύσει περαιτέρω την εποπτεία της ποιότητας NEV και θα προωθήσει την ενσωμάτωση τεχνολογιών όπως η ηλεκτροκίνηση οχημάτων και το ευφυές δίκτυο, μεταξύ άλλων.
Το MIIT θα βελτιώσει επίσης τις υπηρεσίες φόρτισης και στάθμευσης NEV, θα ενισχύσει την ηλεκτροδότηση του συστήματος δημόσιων μεταφορών και θα προωθήσει τις υποστηρικτικές βιομηχανικές αλυσίδες.