Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιταχύνει περαιτέρω τον ρυθμό της εξόδου στο εξωτερικό από τις αρχές του τρέχοντος έτους, εξάγοντας έναν σημαντικά αυξανόμενο αριθμό αυτοκινήτων σε υπερπόντιες αγορές, ανέφερε την Παρασκευή το Economy Information Daily που ανήκει στο Xinhua.
Οι κορυφαίοι εξαγωγείς στο πρώτο εξάμηνο ήταν οι κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των SAIC Motor Corporation (SAIC Motor, 600104.SH), Chery Holding, Chongqing Changan Automobile Company (000625.SZ), Dongfeng Automobile (600006.SH), Great Wall Motor (601633). SH), Geely Automobile Holdings (Geely Auto, 00175.HK), Beijing Automotive Group, Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC Motors, 600418.SH), όπως έδειξαν τα στατιστικά στοιχεία από την China Association of Automobile Manufacturers (CAAM).
Τους πρώτους έξι μήνες, η SAIC Motor πούλησε 265.000 οχήματα στις υπερπόντιες αγορές της, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 112,8%, ενώ οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Chery Holding έφτασαν στο ρεκόρ των 118.700 αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 168,4% σε ετήσια βάση.
Κατά την ίδια περίοδο, ο αθροιστικός όγκος εξαγωγών της Geely Auto έφτασε τα 53.422 οχήματα, σημειώνοντας άλμα περίπου 173% σε ετήσια βάση. Με σχεδόν 400 καταστήματα πωλήσεων και υπηρεσιών εξωτερικού, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επεκτείνει την παρουσία της σε περίπου 30 χώρες και περιοχές στην Ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τη Νοτιοανατολική Ασία, την Αφρική, τη Νότια Αμερική και άλλες περιοχές.
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, η JAC Motors εξήγαγε περισσότερα από 40.000 οχήματα, αυξημένα κατά 144,42% σε ετήσια βάση. Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο μάρκετινγκ που καλύπτει περισσότερες από 130 χώρες και περιοχές στη Νότια Αμερική, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή, τη Νοτιοανατολική Ασία, τη Νοτιοδυτική Ασία και την Ανατολική Ευρώπη, με τον συνολικό όγκο εξαγωγών να ξεπερνά τα 700.000 οχήματα.
Η αύξηση των εξαγωγών αυτοκινήτων κατά το πρώτο εξάμηνο θα μπορούσε να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως η ανάκαμψη της διεθνούς αγοράς, η ισχυρότερη ανταγωνιστικότητα των κινεζικών αυτοκινήτων, η βελτιωμένη διάταξη των αυτοκινητοβιομηχανιών στο εξωτερικό και η αυξανόμενη εξαγωγή νέων οχημάτων ενέργειας (NEV), δήλωσε ο Xu Haidong, αναπληρωτής αρχιμηχανικός με CAAM.
Η ευρωπαϊκή αγορά ήταν ένας από τους κύριους προορισμούς εξαγωγής αυτοκινήτων της Κίνας κατά το πρώτο εξάμηνο. Ο κύριος λόγος για την έντονη αύξηση των εξαγωγών στην αγορά ήταν ότι τα τελευταία χρόνια, τα πράσινα μέτρα μετασχηματισμού στην Ευρώπη προώθησαν την ανάπτυξη του τοπικού τομέα νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), ενώ η τοπική βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει σχετικά λιγότερο ανταγωνιστική, σε συνδυασμό με την αναστολή παραγωγής σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες και περιοχές λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19.
Τα αυτοκίνητα της Κίνας ήταν επίσης δημοφιλή στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, με τη Σαουδική Αραβία, το Ιράν και την Αλγερία να είναι οι κύριες αγορές πωλήσεων.
Καθώς η Κίνα προωθεί τη συνεργασία με χώρες και περιοχές που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία Belt and Road (BRI) και η Σαουδική Αραβία εφαρμόζει περαιτέρω το σχέδιο οικονομικής διαφοροποίησης Vision 2030, τα κινεζικά αυτοκίνητα έχουν τεράστια δυναμική ανάπτυξης στη Σαουδική Αραβία και ακόμη και ολόκληρη την περιοχή του Κόλπου, σύμφωνα με έναν αναλυτή.
Στην αγορά αυτοκινήτων της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου τα κατασκευασμένα αυτοκίνητα της Ιαπωνίας καταλαμβάνουν ένα τεράστιο μερίδιο, οι κινεζικές εταιρείες προσπαθούν να κερδίσουν με την ανάπτυξη της επιχείρησης ηλεκτρικών οχημάτων.
Η SAIC Motor σχεδιάζει να ενισχύσει την τοπική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μέσω της συνεργασίας με την κοινοπραξία που ιδρύθηκε σε συνεργασία με τον ταϊλανδικό όμιλο Charoen Pokphand Group. Το σύστημα έξυπνων συνδεδεμένων οχημάτων i-Smart της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο αναγνωρίζεται καλά από τους καταναλωτές στην Ταϊλάνδη, την Ινδία, την Ινδονησία και άλλες χώρες, έχει υιοθετηθεί σε περισσότερα από 30 μοντέλα που πωλούνται στο εξωτερικό.