Το λιμάνι στον Πειραιά ζωντάνεψε στο πλαίσιο της συνεργασίας BRI

Πάνω από μια δεκαετία πριν, όταν η Ελλάδα είχε παγιδευτεί σε μια σοβαρή κρίση χρέους και πλησίαζε τη χρεοκοπία, ο Πειραιάς ήταν ακόμα ένα λιμάνι σε αποσύνθεση αφημένο στη μοίρα του.

Ωστόσο, αυτά τα χρόνια, ο Πειραιάς επεκτάθηκε, αναβαθμίστηκε, συνδέθηκε με σιδηροδρομικά δίκτυα και ανέκτησε τη λάμψη του, αφού η China Ocean Shipping Company, γνωστή και ως COSCO, άρχισε να διαχειρίζεται τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού το φθινόπωρο του 2009.

Αξιωματούχοι, παρατηρητές και κάτοικοι χαρακτηρίζουν τον Πειραιά ως ένα επιτυχημένο παράδειγμα συνεργασίας Κίνας-Ελλάδας στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας BRI και τα δεδομένα λένε πάντα την αλήθεια.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ & ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Το 2010, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά ανήλθε σε 880.000 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδιών (TEU), ενώ το 2020 έφτασε τα 5,43 εκατομμύρια TEU, παρά τις προκλήσεις του COVID-19.

Χάρη στην ισχυρή του βάση, το λιμάνι μπορεί να παραμείνει ανθεκτικό μπροστά στην πρωτοφανή αναταραχή που προκλήθηκε από την πανδημία, δήλωσε ο κ. Τάσος Βαμβακίδης, εμπορικός διευθυντής της Piraeus Container Terminal S.A., της θυγατρικής του κινεζικού ομίλου στον Πειραιά, σε συνέντευξή του στο Xinhua.

Ενώ τομείς όπως η ναυτιλία, οι μεταφορές και η αλυσίδα εφοδιασμού υπέστησαν παγκόσμια κρίση, ο Πειραιάς κατάφερε να αντιμετωπίσει την καταιγίδα του κορωνοϊού, τηρώντας αυστηρά τους κανόνες ασφαλείας που θέτουν οι ελληνικές αρχές, είπε.

Πέρυσι, αν και στο λιμάνι σημειώθηκε πτώση περίπου 3% όσον αφορά στα εμπορευματοκιβώτια σε σύγκριση με το 2019, το χαμένο έδαφος έχει ήδη ανακτηθεί.

“Συνολικά, πιστεύουμε ότι τα καταφέραμε καλά. Αυτό εκτιμήθηκε από τους πελάτες μας. Δεν σταματήσαμε ούτε μια μέρα, λόγω της πανδημίας, να λειτουργήσουμε”, είπε ο κ. Βαμβακίδης, προσθέτοντας ότι όλοι εδώ νιώθουν περήφανοι για αυτό το επίτευγμα.

Ο κ. Βαμβακίδης σήμερα 64 ετών και γεννημένος και μεγαλωμένος στον Πειραιά, εργάζεται στο λιμάνι από τα 16 του και έκτοτε είναι μάρτυρας της γόνιμης συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας.

Η κινεζική επένδυση άλλαξε σημαντικά την εικόνα του Πειραιά, καθώς η εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού από το 2009, σήμερα διαθέτει προηγμένο εξοπλισμό, υποδομή και τεχνολογία, τόνισε.

Επιπλέον, ο φορέας εκμετάλλευσης προσέφερε στην τοπική κοινότητα περισσότερες από 3.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, επένδυσε εκατομμύρια ευρώ στο λιμάνι και πλήρωσε εκατομμύρια σε φόρους και δασμούς, αλλά και σεψ κοινωνική εισφορά.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

Ο Τερματικός Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς χρειάζεται τώρα έναν νέο προβλήτα – τον προβλήτα IV, δήλωσε ο κ. Βαμβακίδης, αναφερόμενος στα μελλοντικά σχέδια. “Οι δραστηριότητές μας γίνονται όλο και καλύτερες κάθε μέρα. Υπάρχουν πελάτες που παρέκλιναν την καθορισμένη πορεία τους και προτιμούν τώρα τον Πειραιά, με αποτέλεσμα τώρα να χρειαζόμαστε και άλλο χώρο.”

Μόλις προστεθεί η νέα προβλήτα, η ετήσια δυναμικότητα του λιμένα Πειραιά θα ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια TEU και το λιμάνι θα ανέβει στην κατάταξη από την τρέχουσα τέταρτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών λιμένων εμπορευματοκιβωτίων, σημείωσε.

Υπενθυμίζοντας την επίσκεψη του Κινέζου Προέδρου Xi Jinping στο λιμάνι τον Νοέμβριο του 2019, ο κ. Βαμβακίδης είπε: «Μου έκανε μεγάλη εντύπωση πώς ένας τόσο μεγάλος άνθρωπος ενός μεγάλου έθνους μπορεί να είναι τόσο φιλικός … Μας μιλούσε σαν να γνωριζόμαστε χρόνια.”

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο Xi Jinping είπε ότι το ότι βλέπεις είναι το αληθινό και το πιστευτό και ότι, οτι η προτεινόμενη από την Κίνα συνεργασία BRI που είδε εδώ δεν είναι ένα απλό σύνθημα ή μια ιστορία, αλλά μια επιτυχημένη πρακτική και λαμπρή πραγματικότητα.

Ο κ. Βαμβακίδης πιστεύει ακράδαντα στο όραμα της συνεργασίας BRI και στον ρόλο του Πειραιά σε αυτό. Καθώς ο Πειραιάς έχει γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, η επέκταση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών θα εισάγει περαιτέρω νέα ζωτικότητα στο εμπόριο και την εφοδιαστική αλυσίδα, τόνισε.

“Το έργο του λιμανιού του Πειραιά ευημερούσε πολύ για την Ελλάδα, αλλά ήταν επίσης πολύ χρήσιμο για τις σχέσεις μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, καθώς είναι τώρα ένας σημαντικός εμπορικός κόμβος, κόμβος μεταφοράς αγαθών και από τις δύο πλευρές”, δήλωσε ο πρώην Έλληνας πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, πρόσφατα στον Xinhua.

“ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ”

“Η Κίνα είναι ένας από τους σημαντικότερους ξένους επενδυτές στη χώρα μας. Η Κίνα ήρθε με την COSCO και το State Grid και επένδυσε στην Ελλάδα σε πολύ δύσκολες εποχές για την οικονομία μας. Αυτό δεν θα το ξεχάσουμε ποτέ”, δήλωσε ο Έλληνας υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης στο Xinhua.

Κατά την άποψη του κ. Βαμβακίδη, η COSCO είναι πολύ περισσότερο από επενδυτής ή εργοδότης, καθώς τη βλέπει ως την οικογένειά του και αισθάνεται υπερήφανος που συμμετέχει σε αυτήν και συμβάλλει σε αυτήν την επιτυχημένη ιστορία.

Οι δύο γιοι του Βαμβακίδη, ηλικίας 33 και 35 ετών, αντίστοιχα, εργάζονται επίσης στο λιμάνι, με το σπίτι του όχι μακριά από την εταιρεία του.

Ομοίως, ο Πειραιάς είναι επίσης πολύ περισσότερο από ένα λιμάνι για αυτόν, αφού εργάζεται στο λιμάνι για σχεδόν 50 χρόνια και έχει αναπτύξει έναν βαθύ συναισθηματικό δεσμό με αυτό.

Μιλώντας σε ένα φόρουμ BRI πριν από μερικά χρόνια, αποκάλεσε τον εαυτό του «παιδί του Πειραιά». Τώρα οι γιοι και τα τρία εγγόνια του έχουν γίνει επίσης «παιδιά του Πειραιά». Θυμήθηκε έντονα πόσο ενθουσιασμένος ήταν ο μεγαλύτερος εγγονός του όταν το 4χρονο αγόρι είδε για πρώτη φορά τους τεράστιους γερανούς στο λιμάνι.

Ο Βαμβακίδης είπε ότι η επένδυση της COSCO είναι πολύ σημαντική, καθώς βοήθησε και θα ενισχύσει περαιτέρω την τοπική ναυτιλιακή κοινωνία και θα βοηθήσει στη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *