Το πρόγραμμα «Διαδίκτυο και τουρισμός», αναλαμβάνει την κατασκευή συστημάτων με σκοπό τη «έξυπνη» διαφήμιση τουριστικών περιοχών. Παράλληλα, θα προωθηθούν ηλεκτρονικά διαδικασίες από παραγγελίες, πληρωμές και καταγγελίες.
Τα τελευταία χρόνια, το διαδίκτυο έχει εισάγει μια σειρά από νέους τρόπους διαδικτυακής επιχειρηματικότητας στο τομέα του τουρισμού, καθιστώντας έτσι τα ταξίδια πιο ελκυστικά. Το 2020, ο τουρισμός βασιζόμενος στη πλατφόρμα «Tourism Cloud» (Διαδικτυακός Τουρισμός) γίνετε όλο και πιο δημοφιλής.
Ήδη το Εθνικό Μουσείο της Κίνας καθώς και η Ακαδημία Dunhuang ξεκίνησαν το πρόγραμμα «Virtual Museum at Home» (Το ψηφιακό μουσείο στο σπίτι σας ).
Το έργο αυτό επιτρέπει στους επισκέπτες να απολαύσουν τους εθνικούς θησαυρούς ηλεκτρονικά, αυξάνοντας έτσι τις πωλήσεις των πολιτιστικών προϊόντων των μουσείων. Πρόσφατα δεδομένα έδειξαν ότι πάνω από 920.000 θεατές παρακολούθησαν τη πρώτη ζωντανή μετάδοση του Potala Palace, ένα νούμερο που αντιστοιχεί στο 60% του ετήσιου αριθμού επισκεπτών.
Ενώ η φυσική παρουσία επισκεπτών στα μουσεία αυξάνεται μέρα με τη μέρα, ο εικονικός τουρισμός παραμένει ένα αναπόσπαστο μέρος του κλάδου αυτού. Πολλοί τουρίστες έχουν συνηθίσει να προγραμματίζουν τα ταξίδια τους νωρίτερα από ό,τι προηγουμένως αναζητώντας πληροφορίες, διαδρομές και παρακολουθώντας αναμεταδόσεις ξεναγήσεων διαδικτυακά.
Πρόσφατα, η επαρχία Sichuan της Νοτιοδυτικής Κίνας δημιούργησε μια πλατφόρμα εικονικών πολιτιστικών δεδομένων, τη μοναδική επαρχιακή πλατφόρμα στη χώρα που επικεντρώνεται αποκλειστικά, στην ανάδειξη πολιτιστικών και τουριστικών εκθεμάτων.
Μέχρι τον Σεπτέμβριο, η πλατφόρμα είχε συγκεντρώσει 2,71 εκατομ. εκθέματα κατανεμημένα σε έξι μεγάλες πολιτιστικές κατηγορίες. καλύπτοντας βιβλία, μουσικές συλλογές, παραδοσιακά όργανα, τραγούδια, κειμήλια καθώς και στοιχεία της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Συγκεντρώθηκαν επίσης 245.500 είδη σε τουριστικές κατηγορίες, όπως γεωγραφικά, υγρά, βιολογικά, αστρονομικά και κλιματολογικά τοπία. Η βάση δεδομένων περιέχει περίπου 3 εκατομ. φωτογραφίες και 14.000 βίντεο.
Μετά το ξέσπασμα του COVID-19, ο προγραμματισμός κρατήσεων και διακοπών ήρθε στο επίκεντρο της προσοχής. Η πανδημία επιτάχυνε την κατασκευή εικονικών πλατφορμών ταξιδιού, οι οποίες άνοιξαν νέες ευκαιρίες προώθησης.
Σύμφωνα με το Κέντρο Τεχνικής Εκπαίδευσης και Απασχόληση της Κίνας (CETTIC), το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι μία από τις δέκα νέες θέσεις εργασίας που προστέθηκαν στη χώρα.
Η συστηματική και σε βάθος κατανόηση των τοπικών τουριστικών πόρων μπορεί όχι μόνο να αυξήσει την πώληση μεμονωμένων προϊόντων, αλλά και να οδηγήσει στην ανάπτυξη της βιομηχανίας τουρισμού.