Η εταιρεία σιδηροδρόμων Λάος-Κίνας (LCRC) ανακοίνωσε ότι θα δρομολογήσει τρένα πιο αργής ταχύτητας επιπλέον των δύο υφιστάμενων τρένων υψηλής ταχύτητας ΟΝΕ (ηλεκτρική πολλαπλή μονάδα) για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των επιβατών.
Το LCRC λειτουργεί δύο ζεύγη τρένων ΟΝΕ κάθε μέρα, ένα μεταξύ Vientiane και Boten που συνορεύουν με την Κίνα και ένα άλλο μεταξύ Vientiane και της αρχαίας πρωτεύουσας Luang Prabang.
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να δρομοληγήσει στον σιδηρόδρομο ένα επιπλέον κλιματιζόμενο επιβατικό τρένο ταχύτητας 120 km/h. Το πρώτο τέτοιο τρένο έφτασε στη Vientiane την Τρίτη.
Σύμφωνα με το τμήμα λειτουργίας του LCRC, το τρένο, με συνολικά 15 βαγόνια, συμπεριλαμβανομένων 14 βαγονιών με σκληρά καθίσματα και ένα μαλακό βαγόνι, μπορεί να μεταφέρει 1.664 επιβάτες.
Το LCRC προετοιμάζεται αυτή τη στιγμή για το άνοιγμα του τρένου των 120 km/h σύμφωνα με τις τοπικές απαιτήσεις και θα διευκρινιστεί περαιτέρω ο συγκεκριμένος χρόνος ανοίγματος και ο αριθμός των βαγονιών.
Από την Τρίτη, το τμήμα του Λάο του Σιδηροδρόμου Κίνας-Λάος είχε 146 ζεύγη επιβατικών τρένων ΟΝΕ, μεταφέροντας 144.610 επιβάτες, με μέγιστο 2.804 στις 3 Ιανουαρίου και μέσο ποσοστό πληρότητας 68,76%.
Καθώς πλησιάζει η Πρωτοχρονιά του Λάος, το LCRC μελετά και διαμορφώνει ένα σχέδιο λειτουργίας πρόσθετων τρένων κατά τη διάρκεια του πιο σημαντικού φεστιβάλ στο Λάος.
Ο σιδηρόδρομος Κίνας-Λάος συνδέει το Kunming στην επαρχία Yunnan της νοτιοδυτικής Κίνας με την πρωτεύουσα του Λάος Vientiane. Ο διασυνοριακός σιδηρόδρομος μήκους 1.035 km, ένα έργο ορόσημο υψηλής ποιότητας συνεργασίας Belt and Road, ξεκίνησε στις 3 Δεκεμβρίου 2021.