Το μονοπάτι της Κίνας προς τις βιώσιμες μεταφορές – Αναζητώντας την καινοτομία με σιγουριά στο σωστό μονοπάτι (2012-2021)

Οι μεταφορές της Κίνας επιταχύνουν περαιτέρω την ανάπτυξή τους στη νέα εποχή από το 2012. Η Κίνα συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίως όσον αφορά στην κλίμακα της ολοκληρωμένης υποδομής μεταφορών. Η διάταξη των ενσωματωμένων κόμβων μεταφορών βελτιώνεται συνεχώς. Η Κίνα κατέχει την πρώτη θέση στον κόσμο όσον αφορά στο συνολικό μήκος των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, των οδών ταχείας κυκλοφορίας, των πλωτών εσωτερικών πλωτών οδών και των λειτουργικών γραμμών αστικών σιδηροδρομικών διαμετακόμισης. Κατέχει επίσης την πρώτη θέση όσον αφορά στον αριθμό των παράκτιων λιμενικών θέσεων πλοίων κλάσης 10.000 τόνων και άνω, καθώς και τη θαλάσσια συνδεσιμότητα της. Η Κίνα είναι επίσης η πρώτη ή στην πρώτη γραμμή στον κόσμο όσον αφορά στον τζίρο των μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων μέσω σιδηροδρόμων, αυτοκινητοδρόμων, πλωτών οδών και πολιτικής αεροπορίας, καθώς και στη διεκπεραίωση φορτίου λιμένα και στον επιχειρηματικό όγκο ταχυδρομικών και ταχυμεταφορικών υπηρεσιών. Η Κίνα είναι πλέον μια από τις χώρες με τις πιο πολυσύχναστες συγκοινωνίες στον κόσμο.

Ένα υπερσύχρονο τρένο διασχίζει ταχύτατα την αχανή γη

Τα τεράστια δίκτυα αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων της Κίνας επεκτείνονται συνεχώς και τα τρένα υψηλής ταχύτητας, τα γιγάντια πλοία και οι πτήσεις έχουν συνδέσει περισσότερα μέρη από ποτέ, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που στο παρελθόν ήταν απρόσιτα. Το μεγάλο επιβατικό αεροσκάφος C919, το πρώτο πολιτικό αεροπλάνο γραμμής κορμού της χώρας με εντελώς ανεξάρτητα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και κατασκευασμένο σύμφωνα με τα τελευταία διεθνή πρότυπα αξιοπλοΐας, πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση το 2017. Η θέση σε λειτουργία των τρένων Fuxing EMU της Κίνας σηματοδότησε την πλήρη ανεξαρτησία της τεχνολογία των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας της χώρας. Η Κίνα ηγείται επίσης στον κόσμο στον τομέα της τεχνολογίας για την κατασκευή γεφυρών και σηράγγων μεταξύ θαλάσσης, καναλιών βαθέων υδάτων, αυτοματοποιημένων τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και άλλων περιοχών. Ολοκληρώθηκε μια σειρά από μεγάλα έργα, όπως η γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Ζουχάι-Μακάο, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας Beijing-Zhangjiakou, ο αυτοματοποιημένος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι Yangshan της Σαγκάης και το Διεθνές Αεροδρόμιο Daxing του Πεκίνου.

Στις 10 Νοεμβρίου 2017, ένα αεροσκάφος C919, το μεγάλο επιβατικό αεροπλάνο της Κίνας, απογειώθηκε από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Σαγκάης Pudong. Είναι το πρώτο πολιτικό αεροσκάφος γραμμής κορμού της Κίνας σχεδιασμένο σύμφωνα με τα τελευταία διεθνή πρότυπα αξιοπλοΐας και με εντελώς ανεξάρτητα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.

Η Κίνα στοχεύει να παρέχει ακόμη καλύτερες υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων και μετατρέπει τον μεγάλο τομέα μεταφορών της σε ισχυρό. Σύμφωνα με το “Περίγραμμα για την Οικοδόμηση της Δύναμης της Κίνας στις μεταφορές και οι κατευθυντήριες γραμμές για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου Εθνικού Δικτύου Μεταφορών, που πρόσφατα δημοσιεύθηκε ξεκινά η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και πολυδιάστατου δικτύου μεταφορών που θα περιλαμβάνει «έξι άξονες, επτά διαδρόμους και οκτώ οδικούς άξονες» σε όλη τη χώρα. Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές αποτελούν το δυναμικό κάλεσμα για περαιτέρω ενίσχυση του τομέα μεταφορών της Κίνας.

Ο κόσμος γίνεται όλο και πιο αλληλεξάρτητος και όλα τα έθνη μοιράζονται ένα κοινό μέλλον. Έχει διαμορφωθεί ένα πλαίσιο συνδεσιμότητας που αποτελείται από «έξι διαδρόμους, έξι διαδρομές, πολλές χώρες και πολλά λιμάνια». Τα εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης φτάνουν σε 23 ευρωπαϊκές χώρες. Η Κίνα έχει δημιουργήσει διεθνή συνεργασία οδικών μεταφορών με 19 χώρες. Οι διεθνείς θαλάσσιες μεταφορικές γραμμές της συνδέουν περισσότερες από 100 χώρες και οι πολιτικές αεροπορικές γραμμές της φτάνουν σε 64 χώρες και περιοχές. Η Κίνα συμμετέχει επίσης ενεργά στην παγκόσμια διακυβέρνηση των μεταφορών και είναι συμβαλλόμενο μέρος σε σχεδόν 120 πολυμερείς συμφωνίες μεταφορών.

Η Κίνα επιδιώκει το άνοιγμα υψηλών προδιαγραφών και ενθαρρύνει τις κινεζικές μεταφορές να “παγκοσμιοποιηθούν και να προχωρήσουν”. Με επίκεντρο τη διευκόλυνση της συνεργασίας στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Belt and Road, η Κίνα θα προσπαθήσει να προωθήσει την ολοκληρωμένη χερσαία, θαλάσσια, εναέρια και διαδικτυακή συνδεσιμότητα και την εναρμόνιση των σχετικών πολιτικών, κανόνων και προτύπων, ώστε να ενισχυθεί η συνδεσιμότητα με άλλες χώρες και να διευκολυνθούν οι διεθνείς μεταφορές. Η Κίνα θα συνεισφέρει συνεχώς το όραμα και τις λύσεις της στην παγκόσμια διακυβέρνηση των μεταφορών για να συμβάλει στη βελτίωση της συνδεσιμότητας των μεταφορών σε όλο τον κόσμο προσφέροντας οφέλη σε όλους.

Με γνώμονα το όραμα της οικοδόμησης μιας κοινότητας με κοινό μέλλον για την ανθρωπότητα, η Κίνα θα συνεχίσει να εφαρμόζει την Ατζέντα 2030 του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και να ενισχύσει τις διεθνείς ανταλλαγές και τη συνεργασία στον τομέα των μεταφορών. Η Κίνα θα συνεργαστεί με όλες τις άλλες χώρες για να ενισχύσει την παγκόσμια συνδεσιμότητα και να σφυρηλατήσει έναν ισχυρότερο δεσμό μεταξύ των ανθρώπων, συμβάλλοντας έτσι περισσότερο στην οικοδόμηση ενός καλύτερου και πιο ευημερούντος κόσμου.


BRInfo

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.