Η πορεία της Κίνας προς τις βιώσιμες μεταφορές

Μετά την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας το 1949, η κινεζική κυβέρνηση κατέστησε σαφές ότι πρέπει να δημιουργηθούν ορισμένες βασικές προϋποθέσεις για την αποκατάσταση του κινεζικού τομέα μεταφορών. Η χώρα επισκεύασε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό και ξανάρχισε τις υδάτινες, χερσαίες και αεροπορικές μεταφορές. Ανακαίνισε ή κατασκεύασε σιδηροδρόμους, αυτοκινητόδρομους, λιμάνια, αποβάθρες και πολιτικά αεροδρόμια. Εκβυθοκόρευσε επίσης μεγάλες πλωτές οδούς, άνοιξε νέες διεθνείς και εγχώριες θαλάσσιες και αεροπορικές διαδρομές, επέκτεινε το ταχυδρομικό της δίκτυο και αύξησε την προμήθεια εξοπλισμού μεταφορών. Η άνοιξη του κλάδου των μεταφορών της Κίνας έφτασε την περίοδο 1949-1978.

Με αυτοδυναμία, σκληρή δουλειά και ατρόμητο πνεύμα, ο κινεζικός λαός αντιμετώπισε τρομακτικές προκλήσεις και αγωνίστηκε να οικοδομήσει και να αναπτύξει ένα νέο δίκτυο μεταφορών σε ολόκληρη τη χώρα.

Η ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων Sichuan-Tibet και Qinghai-Tibet το 1954 σηματοδότησε το τέλος του Θιβέτ χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, δημιουργώντας ένα θαύμα στην ιστορία της οδοποιίας στη Στέγη του Κόσμου με ακαταμάχητη γεωγραφία. Η οικοδόμηση των δύο δρόμων ενθάρρυνε ένα νέο πνεύμα χωρίς φόβο για κακουχίες ή θάνατο, επίμονο αγώνα, προθυμία για θυσίες, στενούς δεσμούς μεταξύ στρατού και λαού, καθώς και εθνική ενότητα.

Την 1η Αυγούστου 1950, ξεκίνησαν οι αεροπορικές γραμμές Tianjin-Chongqing και Tianjin-Guangzhou και οι δύο μέσω Hankou, που ιστορικά αναφέρεται ως η “παρθενική πτήση της 1ης Αυγούστου”. Η εκτόξευση σηματοδότησε το επίσημο άνοιγμα των εσωτερικών πολιτικών αεροπορικών δρομολογίων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.

Μετά από πολλές κακουχίες και δυσκολίες, επιτεύχθηκαν μια σειρά από «ανοίγματα» στην Κίνα κατά τη διάρκεια της περιόδου. Μετά τη λειτουργία του σιδηροδρόμου Chengdu-Chongqing, της πρώτης σιδηροδρομικής γραμμής κορμού της Κίνας που κατασκευάστηκε ανεξάρτητα και πλήρως με εγχώρια υλικά, η χώρα κατασκεύασε περισσότερες σιδηροδρομικές γραμμές σε εθνικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων των σιδηροδρόμων Baoji-Chengdu, Yingtan-Xiamen Railway, Baotou-Lanzhou Railway, Lanzhou-Xinjiang Σιδηρόδρομος, Σιδηρόδρομος Chengdu-Kunming και Σιδηρόδρομος Hunan-Guizhou. Το πρώτο φορτηγό Jiefang έκανε το ντεμπούτο του το 1956 και σύντομα τα αυτοκίνητα Dongfeng και Hongqi βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής. Η γέφυρα του ποταμού Wuhan Yangtze, η πρώτη οδική και σιδηροδρομική γέφυρα της Κίνας στον ποταμό Yangtze άνοιξε στην κυκλοφορία. Το Dongfeng, το πρώτο ανεξάρτητα σχεδιασμένο και κατασκευασμένο ωκεάνιο φορτηγό 10.000 τόνων της Κίνας, παραδόθηκε το 1965, θέτοντας τα θεμέλια για την κατασκευή μεγάλων σκαφών άνω των 10.000 τόνων. Η ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής του μετρό στο Πεκίνο το 1969 διαφοροποίησε το σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Η Κίνα κατασκεύασε επίσης το νέο λιμάνι Dalian, το πρώτο λιμάνι πετρελαίου βαθέων υδάτων κατηγορίας 100.000 τόνων. Η Κίνα είδε περισσότερες αεροπορικές και ναυτιλιακές γραμμές και ένα διευρυνόμενο ταχυδρομικό δίκτυο. Το σύστημα μεταφορών της συνδέθηκε με τον υπόλοιπο κόσμο και έδειξε την έντονη ζωτικότητα της χώρας.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου τεράστιων αλλαγών, η Κίνα μεταμόρφωσε τον αδύναμο και ξεπερασμένο τομέα των μεταφορών της και ξεκίνησε ένα νέο ταξίδι βιώσιμης ανάπτυξης.


BRInfo

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *