Σιδηρόδρομος Κίνας-Λάος, ένας πράσινος σιδηρόδρομος

Ο κόσμος ήταν ένα πολύ διαφορετικό μέρος πριν από πέντε χρόνια, όταν ξεκίνησαν οι εργασίες για τον σιδηρόδρομο Κίνας-Λάος. Πολλά έχουν αλλάξει από τότε, σχεδόν σε κάθε τομέα της ζωής. Όμως, πέντε χρόνια μετά, με την ολοκλήρωση του σιδηροδρόμου μόλις λίγες εβδομάδες μακριά, το φυσικό περιβάλλον κατά μήκος της διαδρομής παραμένει τόσο κατάφυτο και καταπράσινο όσο πριν φτάσουν οι χωματουργοί.

Πριν από χρόνια, κατά τη διάρκεια προκαταρκτικών ερευνών, ο Huang Daiwen, ένας επικεφαλής μηχανικός του παραρτήματος της εταιρείας China Railway No.2 Engineering Group (CREC-2) στον σιδηρόδρομο Κίνας-Λάος στο Λάος, εντυπωσιάστηκε από την ομορφιά του τοπίου και αποφάσισε να να κάνει ό,τι μπορεί για να διασφαλίσει ότι το διασυνοριακό έργο θα έχει τον μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

“Μετά την κατασκευή κάθε τμήματος, ακολουθεί αναβλάστηση. Αυτό δεν είναι μόνο υψηλής ποιότητας μηχανική, αλλά και κοινή λογική. Ποτέ δεν φείδουμε κάθε προσπάθεια για να επαναφέρουμε το περιβάλλον στην κατάσταση που το βρήκαμε”, είπε πρόσφατα ο Huang σε δημοσιογράφους στην πρωτεύουσα του Λάο, Βιεντιάν.

Στην αρχή του έργου, η ομάδα του Huang πάλεψε να κατασκευάσει έναν προσωρινό δρόμο πρόσβασης στο εργοτάξιο του Βόρειου Σταθμού Vientiane, ένας αγώνας που έγινε δυσκολότερος από την απόφαση του Huang να παρακάμψει ένα κομμάτι πρωτογενούς δάσους.

Η ομάδα όχι μόνο έκανε χρήση της τεχνολογίας που είχε στη διάθεσή της, αλλά χρειάστηκε επίσης να προσαρμοστεί και να βρει τη δική της νέα τεχνολογία. Η ομάδα CREC του Huang στο Λάος έχει κάνει αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για “συσκευές αναβλάστησης σε πλαγιές δρόμου”.

Ξένος σε μια παράξενη χώρα, ο Huang έχει βασιστεί σε μεγάλο βαθμό στις συμβουλές των ντόπιων. Ο Ren Lijuan, ένας από τους διερμηνείς της ομάδας, που είχε επισκεφτεί τις τοπικές κοινότητες, έφερε πίσω τοπικά σπορόφυτα και έδειξε στην τεχνική ομάδα πώς να τα μεταφυτεύσει. Ως αποτέλεσμα, ο Huang ζήτησε από αυτήν και μια ντόπια γυναίκα με το όνομα Kaikeo να σχηματίσουν μια «Ομάδα Blossom» για να επικεντρωθούν όχι μόνο στα τεχνικά στοιχεία της επαναβλάστησης, αλλά και στην αισθητική.

“Τα λουλούδια που μεταφυτεύονται από την Kaikeo ξεπέρασαν όλα τα άλλα. Έχει υπέροχα χαρίσματα, αλλά και μια πιο επαγγελματική τεχνική. Μάθαμε πολλά από αυτήν και την βάλαμε να εκπαιδεύει τόσο το προσωπικό του Λάο όσο και της Κίνας. Έκανε εξαιρετική δουλειά”, είπε εκτελεστικός διευθυντής του έργου στο Xinhua και διευθυντής της Gong Pingchang.

Από την έναρξη των εργασιών το 2016, οι εργασίες για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μηχανική έχουν πάει χέρι-χέρι. Αυτές δεν είναι ταυτόχρονες ή διαδοχικές διεργασίες που λειτουργούν παράλληλα, αλλά μια ενοποιημένη διαδικασία σχεδιασμού, κατασκευής και αποκατάστασης, δήλωσε ο Xiao Qianwen, εκτελεστικός διευθυντής της Laos-China Railway Co., Ltd.

Στην κατασκευή του πέμπτου τμήματος που εδρεύει στο Vang Vieng, μια τουριστική πόλη, ήταν σημαντικό να προστατευθούν όχι μόνο τα λουλούδια και τα δέντρα, αλλά ολόκληρη η τοπική τουριστική βιομηχανία. Το αποχετευτικό σύστημα ελέγχεται και συντηρείται σε καθημερινή βάση και η περιοχή διατηρείται χωρίς σκουπίδια.

Στο έκτο τμήμα του σιδηροδρόμου στην πρωτεύουσα Βιεντιάν, οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν καλά τις εμπειρίες που αποκτήθηκαν από την κατασκευή της γραμμής μεταξύ Hangzhou και Huangshan, δύο από τις κορυφαίες τουριστικές πόλεις της Κίνας. Κάθε σταθμός έχει σχεδιαστεί με άφθονο χώρο για όλα τα είδη χλωρίδας για να εξασφαλίσει την αρμονία μεταξύ του πρασίνου ενός νέου κτιρίου και του τοπικού τοπίου.

“Τα κινεζικά πρότυπα είναι οικολογικά πρότυπα. Ένα έργο όπως ο σιδηρόδρομος Κίνας-Λάος πρέπει να ελαχιστοποιήσει τη διαταραχή στη ζωή των ανθρώπων κατά μήκος της διαδρομής, ειδικά στα σχολεία και τις ιατρικές εγκαταστάσεις. Έχουμε εργαστεί σκληρά για να κερδίσουμε τον έπαινο των τοπικών πληθυσμών και των κυβερνήσεων και είμαστε πολύ περήφανοι για όσα πετύχαμε μαζί», είπε ο Xiao.

Ο σιδηρόδρομος, ο οποίος θα τεθεί σε λειτουργία τον Δεκέμβριο του 2021, είναι ένα έργο σύνδεσης μεταξύ της Πρωτοβουλίας Belt and Road της Κίνας και της στρατηγικής του Λάος να μετατραπεί από μια κλειστή χώρα σε έναν κόμβο που συνδέεται με την ξηρά.


BRInfo

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.