Οι σχέσεις Κίνας και Λάος αποκομίζουν ανταμοιβές από την άνθηση του διμερούς εμπορίου

Καθισμένοι μπροστά σε έντονα φώτα, τέσσερις μαθητές του Λάος με εθνική ένδυση προωθούν προϊόντα τσαγιού σε ένα στούντιο ζωντανής ροής στην αυτόνομη περιοχή Guangxi Zhuang της νότιας Κίνας σε εκατοντάδες χιλιάδες θεατές στο Λάος.

Ανάμεσά τους και ο Boudsada Lathsakoumman, ο οποίος εισήχθη σε ένα επαγγελματικό κολέγιο στην πόλη Liuzhou του Liuzhou πριν από δύο χρόνια. «Δεν περίμενα ποτέ να αναπτύξω έναν δεσμό με την κουλτούρα του τσαγιού της Κίνας», λέει η 21χρονη.

Το 2019, το κολέγιο έδωσε τα χέρια με μια εταιρεία του Λάος για να δημιουργήσει μια βάση εκπαίδευσης για να καλλιεργήσει ταλέντα στη βιομηχανία τσαγιού. «Έχω παρακολουθήσει πολλούς διαγωνισμούς τέχνης τα τελευταία χρόνια και έχω κάνει πολλούς Κινέζους φίλους», λέει ο Lathsakoumman, ένας από τους εκπαιδευόμενους.

Σημαντικός στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ο νεαρός εκπαιδευόμενος γνώρισε γρήγορη και αποτελεσματική εφοδιαστική που ενισχύει την ακμάζουσα οικονομία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα.

“Οι σπουδές στο Guangxi που βρίσκεται κοντά στην περιοχή της Ένωσης Νοτιοανατολικών Ασιατικών (ASEAN) μου δίνει την ευκαιρία να ρίξω μια πιο προσεκτική ματιά στην περιφερειακή συνδεσιμότητα και την μεγαλύτερη αμοιβαία συνεργασία μεταξύ της Κίνας και των χωρών της ASEAN”, λέει.

Φέτος συμπληρώνονται 60 χρόνια από τη δημιουργία διπλωματικών σχέσεων μεταξύ Κίνας και Λάος. Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες κινεζικές επιχειρήσεις έχουν επενδύσει στο Λάος, καλύπτοντας τομείς όπως η εξόρυξη, η ηλεκτρική ενέργεια, η γεωργία, και η βιομηχανία υπηρεσιών.

Σήμερα, η Κίνα έχει γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος και η χώρα με τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στο Λάος.

Εν τω μεταξύ, τα προϊόντα από το Λάος κερδίζουν δημοτικότητα στην Κίνα. Καταχωρημένη ως μία από τις 10 καλύτερες μπύρες στον κόσμο, η Beerlao βρίσκεται στην κινεζική αγορά από το 2011 και η Lao Brewery Co., Ltd. που παράγει το ποτό έγινε η πρώτη εταιρεία ASEAN που χρηματοδότησε την έκθεση China-ASEAN το 2012.

Μέσα σε χρόνια, η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη αγορά στο εξωτερικό για τη μάρκα μπύρας που πωλείται γρήγορα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 70% των συνολικών πωλήσεών της παγκοσμίως.

Κατά τη φετινή 18η Έκθεση China-ASEAN που ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα, το Λάος ήταν η τιμώμενη χώρα, για τρίτη φορά. Ο Liang Yiguang, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της γραμματείας της έκθεσης, δήλωσε ότι μια σειρά ειδικών ειδών από το Λάος, όπως η μπύρα και ο καφές είδαν στην έκθεση την ευκαιρία να εισέλθουν στην κινεζική αγορά.

Ο Lathsakoumman συμμετείχε σε μια δραστηριότητα που οργανώθηκε από το China-ASEAN Youth Campus κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών και πήρε το τρένο υψηλής ταχύτητας για πρώτη φορά. “Η σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας στην Κίνα είναι τόσο βολική και αποτελεσματική”, λέει.

Η κατασκευή του σιδηροδρόμου Κίνας-Λάος πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Belt and Road.

Στο μέλλον, ο σιδηρόδρομος θα γίνει μια σημαντική κινητήρια δύναμη για τις δύο πλευρές να διεξάγουν αμοιβαία συνεργασία στην οικονομία, το εμπόριο, τις επενδύσεις, τον τουρισμό, την απασχόληση, τις πολιτιστικές ανταλλαγές και τις ανταλλαγές μεταξύ των ανθρώπων, δήλωσε ο πρωθυπουργός του Λάος Phankham Viphavanh.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο όγκος των διμερών εμπορικών συναλλαγών μεταξύ Κίνας και Λάος συνεχίζει να αυξάνεται. Στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ο όγκος των διμερών εμπορικών συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών έφτασε τα 14,89 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), αυξημένος κατά 36,8% σε ετήσια βάση. Οι άμεσες ξένες επενδύσεις της Κίνας στο Λάος ανήλθαν σε 1,24 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, αυξημένες κατά 8,9% σε ετήσια βάση το 2020.


Give a Like for My Favorite China's Brands

BRInfo

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.