Τα παραδοσιακά ρούχα Han γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία μεταξύ της Generation Z

Φορώντας ένα μακρύ φόρεμα με χαλαρά μανίκια και περίτεχνο κέντημα, ενώ περιοδεύοντας στο αρχαίο τείχος της πόλης Xi’an, η Wei Fangbing μπορούσε εύκολα να περάσει για φιγούρα από τους αρχαίους χρόνους, αν δεν είχε το smartphone της.

Μας χαιρετά από την επαρχία Liaoning της βορειοανατολικής Κίνας, η Wei που λατρεύει το hanfu, ένα είδος παραδοσιακού ενδύματος της εθνικής ομάδας Han. Η 20χρονη αγόρασε την εντυπωσιακή στολή πολύ πριν από το ταξίδι της στο Xi’an, μια ιστορική πόλη στη βορειοδυτική Κίνα, γνωστή για τους πολεμιστές τερακότας.

“Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είδα πολλούς ανθρώπους να επισκέπτονται το Xi’an φορώντας hanfu, και φαίνονται πολύ πανέμορφα”, είπε. “Το ρετρό στυλ της στολής ταιριάζει ιδιαίτερα με το Xi’an.”

Η Wei είναι μια από τους αυξανόμενους νέους οπαδούς του hanfu στην Κίνα που έχουν γοητευτεί από τον μοναδικό σχεδιασμό του παραδοσιακού ενδύματος και την πλούσια κουλτούρα πίσω από αυτό.

Σύμφωνα με μια έκθεση της κινεζικής συμβουλευτικής υπηρεσίας iiMedia Research, ο αριθμός των ενθουσιωδών hanfu στη χώρα θα έχει αυξηθεί από 2,04 εκατομμύρια το 2018 σε 6,89 εκατομμύρια έως το τέλος του τρέχοντος έτους, με πάνω από το 70% των θαυμαστών να είναι Generation Z, δηλ. ηλικίας μεταξύ 16 και 24.

Η τρέχουσα τρέλα του hanfu είναι σίγουρα αισθητή. Εάν περπατήσετε σε πάρκα και τουριστικά σημεία σε πόλεις όπως το Xi’an, το Hangzhou και το Nanjing, είναι πιθανό να συναντήσετε ανθρώπους ντυμένους με hanfu που παίρνουν selfies.

Για να αξιοποιήσετε τη μόδα, ορισμένα τουριστικά αξιοθέατα έχουν πραγματοποιήσει εκδηλώσεις με θέμα το hanfu και έχουν προσφέρει εκπτώσεις σε εισιτήρια εισόδου σε επισκέπτες που φορούν hanfu.

Πέρυσι, η αρχαία πόλη Xitang στην επαρχία Zhejiang της ανατολικής Κίνας προσέλκυσε περίπου 187.000 τουρίστες κατά τη διάρκεια της πολιτιστικής εβδομάδας του hanfu, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 86.000 επισκεπτών ντυμένων με το παραδοσιακό ένδυμα.

Ο Zhu Keli, ερευνητής της νέας οικονομίας στο Κέντρο Ερευνών Ανάπτυξης του Κρατικού Συμβουλίου, δήλωσε ότι η αυξανόμενη δημοτικότητα του hanfu μεταξύ των Κινέζων νέων προκύπτει από την αυξανόμενη εκτίμησή τους για τον παραδοσιακό πολιτισμό και την ανάγκη να εκφράσουν την ατομικότητά τους.

Οι νέες πλατφόρμες οικονομίας και ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν προωθήσει περαιτέρω την ανάπτυξη της εξειδικευμένης αγοράς, δήλωσε ο Zhu.

Η έκθεση της iiMedia Research προέβλεψε ότι ο όγκος των πωλήσεων της αγοράς hanfu της Κίνας θα ξεπεράσει τα 10 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) φέτος.

Η ακμάζουσα αγορά προσελκύει έναν αυξανόμενο αριθμό νέων επιχειρηματιών που αγαπούν το hanfu.

Ο Wu Qiuqiao, 27 ετών, διαθέτει ένα κατάστημα στο Taobao, τη μεγάλη διαδικτυακή πλατφόρμα αγορών της Κίνας, το οποίο πωλεί κυρίως ειδικά σχεδιασμένο hanfu για γάτες. Η Wu άνοιξε το κατάστημα το 2019 αφού εγκατέλειψε την προηγούμενη δουλειά της στο Πεκίνο για να επιδιώξει τα πραγματικά της ενδιαφέροντα – το hanfu και τις γάτες.

«Προσπαθούσα να κάνω κάτι διαφορετικό και η ιδέα του hanfu για τις γάτες είναι τόσο πρωτότυπη και συνδυάζει τα δύο κορυφαία ενδιαφέροντά μου», είπε.

Η νέα ιδέα αποδείχθηκε μεγάλη επιτυχία. Μέχρι σήμερα, το κατάστημα της Wu έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 16.000 οπαδούς στο Taobao, με τις υψηλότερες μηνιαίες πωλήσεις να ξεπερνούν τα 70.000 γιουάν.

Ο Wu είπε ότι οι κύριες ανησυχίες του κατά το σχεδιασμό του hanfu για γάτες είναι πώς να κάνουν τα ρούχα πιο άνετα για τα ζώα και πώς να διατηρήσουν την αρχική εικόνα του hanfu.


BRInfo

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *