Η τρίτη αγορά πληρωμών της Κίνας έχει δει πολλές δημοφιλής εταιρίες ηλεκτρονικών εφαρμογών με τεράστιες ροές χρηστών να σπεύδουν να εισέλθουν στον τομέα από τις αρχές του 2021.
Στα μέσα Ιανουαρίου, το Douyin, η κινεζική έκδοση της δημοφιλούς εφαρμογής μικρού βίντεο TikTok, ξεκίνησε το Douyin Pay με δυνατότητα πληρωμής εντός εφαρμογής και το Pinduoduo, μια διαδραστική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, και υπέβαλε, επίσης, αίτηση για το εμπορικό σήμα Pinduoduo Pay.
Εκτός από αυτούς, το Kuaishou, μια άλλη κορυφαία εφαρμογή σύντομων βίντεο και η Bilibili, μια δημοφιλής πλατφόρμα κοινής χρήσης βίντεο, επιτάχυναν το ρυθμό για λύσεις στον τομέα πληρωμών τρίτων μερών φέτος.
Οι αναλυτές πιστεύουν ότι αυτοί οι διαδικτυακοί γίγαντες που εκμεταλλεύονται τις ροές χρηστών τους για να πλαισιώσουν τα δικά τους συστήματα πληρωμών αντιπροσωπεύουν την τάση του μέλλοντος, η οποία όχι μόνο θα ενισχύσει τη δημιουργία εσόδων από τη ροή χρηστών, αλλά και θα εντείνει τον ανταγωνισμό στον τομέα πληρωμών τρίτων.
Επί του παρόντος, η Douyin Pay υποστηρίζει υπηρεσίες πληρωμών συνδεδεμένες με τραπεζικές κάρτες δέκα τραπεζών, συμπεριλαμβανομένης της Bank of China, της China Construction Bank και της Agricultural Bank of China, εκτός από την Alipay και την Wechat Pay που τις έχουν ήδη προσαρμόσει στην εφαρμογή τους ως επιλογές πληρωμής.
Πριν από την κυκλοφορία της Douyin Pay, η μητρική εταιρεία της Douyin, ByteDance, είχε αποκτήσει μια εταιρεία πληρωμών μέσω Διαδικτύου με την επωνυμία Wuhan Hezhong Epro Technology Co., Ltd. για να λάβει την άδεια πληρωμής τρίτου μέρους.
Ο Wang Pengbo, ανώτερος χρηματοοικονομικός αναλυτής στην Analysys, που είναι μεγάλος πάροχος λύσεων διαδικτύου που βασίζεται σε δεδομένα στην Κίνα, δήλωσε ότι οι υπηρεσίες πληρωμών θα μπορούσαν να βοηθήσουν περισσότερες επιχειρήσεις Διαδικτύου να επεκτείνουν τους επιχειρηματικούς τους δεσμούς για να αναπτυχθούν και να κρατήσουν πληροφορίες συναλλαγών και πελατών για να διατηρήσουν τις ροές των χρηστών τους.
Η Douyin έκανε την κίνηση να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία πληρωμών ως κανάλι για να κερδίσει έσοδα από τις ροές κεφαλαίου των χρηστών της, όπως μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ζωντανών αγορών, που πραγματοποίησε ο Wang, προσθέτοντας ότι η σύνδεση των δραστηριοτήτων πληρωμής και αγορών των χρηστών μαζί θα δημιουργούσε σίγουρα τεράστιες επιχειρηματικές δυνατότητες. Ωστόσο, η παρουσία των γίγαντων του Διαδικτύου υπαινίχθηκε επίσης έναν έντονο ανταγωνισμό στον τομέα πληρωμών τρίτων.
Εδώ και πολλά χρόνια, η Alipay και η Wechat Pay ασχολούνται με τον τομέα των πληρωμών μέσω κινητών συσκευών, με αποτέλεσμα το υπάρχον δίπολο. Στατιστικά στοιχεία με την TF Securities έδειξαν ότι η Alipay και η Tenpay, ο πάροχος τεχνολογικής υποστήριξης της Wechat Pay, κατείχαν αντίστοιχα το 54,93% και το 38,98% των μετοχών στην αγορά κινητών πληρωμών της Κίνας έως το τέλος του 2019.
Για τους νεοεισαχθέντες στην αγορά, υπήρχε ελάχιστη πιθανότητα να αποκτήσουν πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς από την Alipay και την Wechat Pay βραχυπρόθεσμα, αλλά σε υποτομείς στους οποίους ειδικεύονται, η πρόσφατη είσοδό τους θα ήταν μια αρχή αλλαγής για το τομέα, πρόσθεσε ο Wang.